• Träning

    Gång/löpning:
    Totalt i år:

    Cykling:
    Totalt i år:

  • Mål:

    - Att kunna springa igen.

    Tidigare mål:
    - Att springa en mil utan att stanna
    - Att springa en mil under 60 minuter

  • Planerade lopp 2013

    Inga

Jag har hittat tävlingstempot

I går sprang jag 45 minuters  i 7,24 minuters fart. Det var skönt, skönt, skönt.  Jag planerar att hålla ungefär den farten på tjejmilen, om jag inte får spring i benen förstås 🙂 Det är ett tempo jag orkar  hålla i en  hel mil. Jättelångsamt för många, men för mig är det viktigast att orka springa en mil i nuläget. Fart får jag träna i vinter och komma igen nästa år och springa på en bättre tid. Jag tror det är min lunginfektion som spökar lite fortfarande. Jag har svårt att ta ut mig helt trots att det är ett par månader sedan infektionen gick över.

Ibland kan jag sitta och fundera över hur långt jag tagit mig det senaste året när det gäller löpning. I fjol vid den här tiden orkade jag springa tre minuter i ett sträck och nu orkar jag utan större problem en timme. Fantastiskt vilken konstruktion kroppen är som går att bygga upp på det sättet. Jag är nöjd med mig själv och mina prestationer.

Lämna en kommentar