• Träning

    Gång/löpning:
    Totalt i år:

    Cykling:
    Totalt i år:

  • Mål:

    - Att kunna springa igen.

    Tidigare mål:
    - Att springa en mil utan att stanna
    - Att springa en mil under 60 minuter

  • Planerade lopp 2013

    Inga

Träningskompis

Träningskompisen har kommit. Jippi! I kväll ska jag kuta.

Milen avklarad

Jag har genomfört min första mil! Jag kan villigt erkänna att jag gick flera gånger. Så här i efterhand tror jag att det var hjärnan som spökade för mig. Jag hade av någon dum anledning intalat mig att en mil är jättelångt och skitjobbigt. Klart att jag inte orkar då! Efteråt kände jag mig inte så värst trött, mest bara svettig. Nästa gång ska jag banne mig springa hela vägen.

Hoppas på nytändning

Jag har varit låg några dagar och därför inte sprungit. Nu har jag beställt en Garmin Forerunner 305 som jag hoppas ska ge mig lite gnista.

Jag har hittat tävlingstempot

I går sprang jag 45 minuters  i 7,24 minuters fart. Det var skönt, skönt, skönt.  Jag planerar att hålla ungefär den farten på tjejmilen, om jag inte får spring i benen förstås 🙂 Det är ett tempo jag orkar  hålla i en  hel mil. Jättelångsamt för många, men för mig är det viktigast att orka springa en mil i nuläget. Fart får jag träna i vinter och komma igen nästa år och springa på en bättre tid. Jag tror det är min lunginfektion som spökar lite fortfarande. Jag har svårt att ta ut mig helt trots att det är ett par månader sedan infektionen gick över.

Ibland kan jag sitta och fundera över hur långt jag tagit mig det senaste året när det gäller löpning. I fjol vid den här tiden orkade jag springa tre minuter i ett sträck och nu orkar jag utan större problem en timme. Fantastiskt vilken konstruktion kroppen är som går att bygga upp på det sättet. Jag är nöjd med mig själv och mina prestationer.

Det blev ingen mil

Jag har fortfarande inte sprungit en mil, ever…  När jag skulle försöka i förrgår så gick det inte efter drygt en halvmil så började det göra ont i ena foten och i låret. Jag fortsatte springa en stund till, men det gjorde ondare och ondare. Tillsist var jag tvungen att avbryta. Jag vill inte dra på mig någon stor skada som inte hinner läka tills det är dags för tjejmilen.  Jag har kunnat springa längre än så utan att det har gjort ont, så jag vet inte vad som gick snett denna gång.  I dag känner jag mig pigg och full av motivation till ett löppass. Men jag tror jag fullföljer mitt träningsschema i stället för att testa milen så snart igen.

Första milen i mitt liv

I kväll ska jag prova att springa en mil. Min första. Återkommer med resultatet senare.

Formen blir bättre och bättre

Bloggen tog lite oväntat semester. Jag har dock tränat på under tiden. Det går långsamt framåt. Jag känner mig starkare och starkare. Härom dagen sprang jag 51 minuter utan att stanna. Det är nog det längsta jag sprungit i mitt liv. Jag är så nöjd.

I kväll blir det ett kortare pass och jag tror faktiskt att jag springer inne. Det spöregnar ute. Visst kan det vara skönt att springa i regn, men i 15 plusgrader och kallt regn är det inte lika kul. Fast det kanske är jag som försöker komma på undanflykter. Jag jobbar fortfarande på att bli bättre på att springa ute och inte ta genvägen (löpbandet).

I går fick jag en formuppdatering av min vän som jag ska sprina tjejmilen med. Hon sprang milen på 57 minuter. Wiihoo, vad hon är duktig. Jag hoppas att jag orkar hänga på henne. Nu är det inte så länge kvar. Jag längtar, samtidigt som jag är lite nervös. Det ska bli spännande i allfall.  Jag kan känna redan nu att jag behöver fundera ut några nya mål. För efter tjejmilen har jag klarat av alla mål jag ställt. Milen sub 60  borde vara ett rimligt mål eller ska jag fokusera på att springa ännu längre? En halvmara kanske? Tips mottages tacksamt.