• Träning

    Gång/löpning:
    Totalt i år:

    Cykling:
    Totalt i år:

  • Mål:

    - Att kunna springa igen.

    Tidigare mål:
    - Att springa en mil utan att stanna
    - Att springa en mil under 60 minuter

  • Planerade lopp 2013

    Inga

Det rullar på

Träningen går bra, även om jag är dålig på att uppdatera bloggen. Cyklingsmomentet av arbetsplatsklassikern har passerat halvtid. Nu är det 16 dagar kvar och jag har många kilometer kvar. Därför har jag ”dopat” mig genom att låna en träningscykel av en kompis. Det går väligt mycket enklare att samla kilometer framför tv:n än i en blåsig uppförsbacke ute. Men det är en mycket skönare känsla efteråt om man cyklat ute.

Mitt i all cykling har även simningsmomentet också satt i gång. Än är det lite för kallt att simma ute, så jag kommer nog att simma alla tre kilometer inomhus. Det känns som om det är en överkomlig sträcka i alla fall.

Jag är väldigt glad att jag tackade ja till att vara med i den här tävlingen. Det har verkligen fått i gång mig och dessutom fått mig att inse att det går att träna andra saker än löpning. Tidigare kändes alla träningspass som inte var löpning inte som riktiga träningspass. I och med att jag inte har kunnat springa ”på riktigt” de senaste två åren, så har min träning gått ner på noll. Där har jag fått tänka om nu. Det är ju riktigt roligt att cykla!

Klassikern på hemmaplan

Jag har antagit en ny utmaning. På jobbet har vi anmält oss till arbetsplatsklassikern. Det är precis samma sträckor som den vanliga klassikern, men man gör det på hemmaplan och under sex veckor per deltävling.

Nu har vätternrundan börjat och jag har 38 dagar kvar att cyckla de 30 milen tävlingen består av. I gårkväll startade jag med en tur på 8 km. Jag kom snabbt underfund med hur otroligt dålig kondition jag har just nu. Förr hade jag inga problem med att cykla i uppförsbackar, även om de var långa och sega. Nu gick det bara inte. Jag. Måste. Ta. Tag. I. Min. Hälsa. Förhoppningsvis kommer jag att se ett bra resultat efter dessa sex veckor på cykel.